25 Şubat 2011 Cuma

Varlıklar Aleminin Yaradılış Sebebi

Varlıklar Aleminin Yaradılış Sebebi

Theosofik tasavvufun bu spekülatif ama insan ruhunu coşturan izahını bir de büyük mutasavvıf Erzurumlu İbrahim Hakkı’nın Marifetnâme adlı ansiklopedik eserinden okuyalım:

“Ey aziz! Tefsir ve hadis âlimleri ittifakla şöyle bildirmişlerdir. Allahü Teâlâ ve Tekaddes Hazretleri, ehadiyyet mertebesinde bir gizli hazine iken, tanınmayı murat edip sevmesiyle ruhlar âlemini ve cisimler âlemini yarattı. Rahmetinin cemalini, kudretinin kemalini, azamet ve celalini, ihsan ve nimetini, sanatının inceliğini ve hikmetinin sırlarını meydana çıkarmak irade ettiğinde, bütün mahlukattan önce, yokluk örtüsünden bir nurlu, yeşil cevher var etmiştir. Bazı rivayette kendi nurundan bir latif ve büyük cevher var edip; ondan bütün kainatı ağır ağır ve sıra ile vücuda getirmiştir. Bu cevhere cevher-i evvel, nur-ı Muhammed, levh-i mahfuz, akl-ı küll ve ruh-ı izafi isimleri verilmiştir. Bütün ruh ve cisimlerin başlangıcı ve menşei o cevherdir.

“Allahü Teâlâ bu cevhere muhabbeti ile bir bakmış; o anda cevher hayâsından eriyip su gibi akmıştır. Üste çıkan halis köpüğünden veya kaymağından nefs-i küllîyi yaratmıştır…..

“İki bin sene sonra Hak Teâlâ, irade-i kadîmesi üzere nam ve şanını meydana çıkarmak için âlem-i ecsamı yaratmak üzere o cevhere muhabbetle bir daha nazar kılmıştır. Cevherin yüzü suyu, hayâsından harekete gelip, dalgalar yükselmiştir. Zebed-i âlâsından (en üst köpüğünden) arş-ı a’zam meydana gelmiştir. Onun altındaki köpüklerden Kürsî, cennet, cehennem, yedi kat gökler ve anasır-ı Erbaa (ateş, hava, su, toprak) yaratılmış, şekil verilmiştir. Arş-ı âlâdan esfel-i sâfilîne kadar bu âlem-i sûret, bu tertip üzere nizam bulup, yukarıdaki on beş çeşit cisim ile âlem-i mülk tamamlanmıştır…”



"Elbette ki göklerin ve yerin yaratılması, insanların yaratılmasından da­ha büyüktür Ne var ki insanların çoğu bilmezler" (mü'min suresi 57.ayet)

Neyin güzel ,neyin çirkin oldugunu nasıl biliyor ve seçiyoruz? Çünkü ALLAH c.c Adem a.s 'a tüm eşya 'nın ismini ve nasıl bakıp begenmesi gerektigini ilham edip onun içine yerleştirdi..pekiii öyle olmasaydı ? o zaman Tüm insanların şu an ortak begeni dedigimiz şeyleri begenip,güzel bulması mümkün olmazdı..

Bir örnek veriim. denize bakıyor ve çook güzel diyoruz...Nasıl oluyorda tüm insanlar denizi görüp begeniyor ve çook güzel diyor? şayet tersi olsaydı tüm insanlar denize bakıp korkudan kaçar, hiç bakmaz ve denize yaklaşmazdı..

Tüm insanlar ekmek yemeyi, ve su içmeyi sever,şayet tam tersi olsaydı insanlar gıdasızlıkdan ölürdü..

Senin damak zevkini bilip,ona göre mevsimine göre meyve,sebze yaratan kim?

Tüm insanlar doğarken ağlar,Acaba neden?
hadisi-şerif,
"ademoğlundan doğduğu vakit şeytanın dürtüpte ağlatmadığı kimse yoktur Meryem oğlu İsa hariç"

Yani burda 2 şey var,
1.İnsan neleri begenip sevip hoşlanacak,zevkleri neler olucak?
2.bu begendiklerini ona nasıl vermeliyiz?
İşte ALLAH.c.c bu şekilde hem dünyayı hemde insanı buna göre, hazırlamıştır..

Saygılarla

Vedat Bağlan Sanatçı

"Vedat Bağlan Blog Makale yazıları Fihristi Alfabetik listesi "

"Translate Çeviri"

http://www.vedatbaglan.com
http://facebook.com/vedatbaglan
http://tr-tr.facebook.com/pages/vedatbaglancom/167024723324771
http://www.facebook.com/pages/Vedat-Ba%C4%9Flan/132576160097013
http://twitter.com/VedatBaglan
http://vedatbaglan.blogspot.com
http://www.trsohbetler.com/
http://www.facebook.com/haberler.x
http://www.flightsfounder.com/

Hiç yorum yok: